Wednesday, March 2, 2016

Blog izazov, dan drugi

KNJIGA KOJE JE NAJAVIŠE UTICALA NA MENE

Ovo pitanje je jako teško za mene. Ne volim kada moram da izaberem samo jednu stvar, nesto omiljeno. Pitanje je još teže ako se uzme u obzir činjenica da sam pasionirani čitač :-), da sam završila gimnaziju jezičkog smera i da sam završila Filološki fakultet.



Ovoga puta izdvojiću knjigu Velika očekivanja Čarlsa Dikensa.


Velika očekivanja  su knjiga koji bih preporučila svakome ko odluči da pročita Dikensa.
Ovo je roman o odrastanju i sazrevanju, drama puna iskušenja i bola.
‚‚ U zabačenoj oblasti Engleske, u močvarnom Kentu, živi sitromašni dečak Pip, nesiguran čak i u svoje poreklo i ime, osuđen na puko preživljavanje i patnju u kući svoje sestre i njenog muža. Njegovo teško detinjstvo prepouno je kazni i patnje zbog toga što uopšte postoji.
U tom istom mestu živi prelepa i ohola Estela, devojčica koju je usvojila imućna gospodja Hevišam i vaspitala je da bude okruntna i hladna prema muškarcima. Nakon prvog susreta, Pip je očaran Estelom i strasno se zaljubljuje u nju. Ponet snažnim osećanjima . ovaj skromni dečak iz provincije, rešen je da ostvari svoj san i postane gospodin, a zagonetni splet okolnosti i velikodušnost tajanstvenog dobročinitelja donose mu uspeh kojem se nije nadao. Neobične sudbine nezaboravnih likova prepliću se na čudesne načine- svi oni poneseni velikim očekivanjima nestaju pod njihovim teretom.‚‚

Kada sam prvi put pročitala ovaj roman bila sam opčinjena. Danima sam  razmišljala o Esteli i Pipu. Na kraju romana se oni sreću, pravda je naizgled zadovoljena, kao i u svim Dikensovim romanima. Oni se ponovo sreću u onoj istoj magli u kojoj su se i prvi put sreli. Vratiće se na staro. Iskustvom poučen, ali neizmenjen Pip se na kraju svojih velikih očekivanja vraća na staro. Vratiće se u maglu i ostaviće nas da razmišljamo šta su to on i Estela ostvarili. Da li je poenta u tome da oni tek sada mogu da budu srećni, kada su postali slobodni i svoji? Da li su to uopšte postali? Možda su želeli nešto više, a ovo je jedino što im je preostalo. Okakvoj slobodi je reč?

Iznova i iznova tražim odgovore na  ova pitanja. Velika očekivanja. U kojoj meri je moguće ostvariti ih zaista? Da li postoji samo privid ostvarenosti velikih očekivanja, kada se uzima ono što je preostalo?

2 comments:

  1. Upravo je čitam.
    Mnogo me zanimaju pitanja koja se provlače kroz roman.

    ReplyDelete
  2. Nadam se da ces biti odusevljena koliko i ja :-)))

    ReplyDelete