Thursday, June 23, 2016

Glad - Mirjana Bobić Mojsilović

Ok, priznajem ...čitanje Bobićkinih knjiga je moj guilty pleasure :-)) Ne mogu da kažem da sam ih sve pročitala ali dosta njih jesam. Većinu. Inače sam daleko od čitalačkog snoba, čitam zaista ve i svašta, nikada nisam želela sebe da ograničavam u tom smislu. Što se Bobićke tiče činjenica je da su joj emisije mnogo bolje od knjiga, ima tu neku harizmu i zaista uživam slušajući je. Kao pisac nije neki sad top nivo ali je zaista par hiljada svetlosnih godina ispred  nekih naših popularnih spisateljica.

                                                        *slika preuzeta sa google pretraživača 
Roman Glad je pisan u muškom rodu i predstavlja priču o čoveku koji je neshvaćen i nezadovoljan. O čoveku koji je uvek gladan. Gladan svega. Gladan bukvalno, gladan novih saznanja, novih ljudi, novih predela, gladan ljubavi, gladan seksa, gladan novca. Pre svega novca i materijalnih stvari. On je oduvek želeo da bude neko drugi. Beogradski Getsbi koji živi u iluziji  da će osvojiti Dejzi svoje mladosti i da veliki novac znači veliku sreću On se tako gladan otisnuo u svet, obogatio se i uspeo u životu. Imao je sve. Sve osim osećanja. Knjiga govori o potrebi čoveka da se pronađe i ostvari. Ovaj čovek pokušava da kroz novac i materijalno dosegne do dubina svoje duše. Da pronađe svoju duhovnost. Da pronađe sebe.  I kako to obično biva materijalne stvari su prolazne, danas imaš sutra nemaš,  njegov povratak kući, povratak običnim stvarima i običnim ljudima mu je pomogao da otkrije smisao i lepotu jednog običnog života i onog za čim je tragao.

"Sve je bilo kao i uvek, život se nastavljao. Još jedan običan dan.
Skinuo sam se go, izašao u baštu i skočio u bazen. Plutao sam. Bila je to scena kao iz Getsbija.
Da je neko došao da me upuca u potiljak, kao u romanu, ništa se ne bi promenilo.
Bio sam mrtav.”

2 comments:

  1. Ideja deluje interesantno. Mene ceka "Glad" Knuta Hamsuna, a Bobickinu imam jednu knjigu u steku, u e-formatu, ali nikako da dodje na red.

    ReplyDelete
  2. Bas sam skoro trazila Hamsunovu Glad u biblioteci ( za brata, priznajem, ne za sebe :-))) ), nije je bilo, inace moj brat je odusevljen njime, ja nisam nista citala. Ne volim da citam u e-formatu, tacnije citala bih sigurno kada bih imala e-reader, sve druge varijante su mi mucenje. Dok ne nabavim neki dobar e- reader priznajem samo papir i stampanu knjigu :-))))

    ReplyDelete