Monday, July 25, 2016

Kao voda za čokoladu - Laura Eskivel

Bila sam srednjoškolka kada sam prvi put gledala film snimljen po knjizi Kao voda za čokoladu i potpuno se zaljubila u njega. Tačnije tada nisam ni znala da postoji knjiga. Prošlo je mnogo godina tokom kojih sam ja pomenuti film gledala još mnogo puta, u medjuvremenu sam saznala i za knjigu ali kako uvek postoji nešto preče :-)) nikada je nisam potražila. Jednog dana u biblioteci kod mene na poslu srela sam se sa koleginicom koja je upravo vraćala ovu knjigu i istog momenta sam je ugrabila i , čini mi se , počela da je čitam istog momenta. Ljubav prema ovoj priči je postala još veća :-))) Skoro sam je nabavila na Kupindu ( nisam uspela da kupim novu, u tom momentu gde god da sam je tražila bila je rasprodata) i zauzima počasno mesto u mojoj kućnoj biblioteci.

 
 * slika preuzeta sa Google pretrage 

Roman Kao voda za čokoladu   govori o mladoj devojci Titi, koja je namladja od tri sestre,  i njenoj zabranjenoj ljubavi sa mladim Pedrom. Zbog strogih običaja da najmladja ćerka ne može da se uda jer mora da se stara o roditeljima Tita mora da se stara o svojoj majci do njene smrti. Pedro odlučuje da se oženi najstarijom sestrom Rosaurom da bi na taj način bio što bliže Titi. Tita gaji veliku ljubav prema kuhinji i kuvanju i veoma je povezana sa hranom. Titine jake emocije počinju da se prenose i na njeno kuvanje  kada nenamerno počinje da utiče na ljude oko sebe preko hrane koju sprema. Tita svoju strast i osećanja izražava kroz kuhinju  i svako ko proba njena jela iskusi ono što ona oseća.

 Veoma je emotivna, kreativna, smela i to sve prenosi na jela koja su često začinjena i šarena.  Njena osećanja se prenose na to što sprema i tako je,  na primer , spremajući svadbeni kolač za Pedra i Rosauru i plačući nad svojom sudbinom  natopila svadbeni kolač svojim suzama i svima koji su ga probali je pozlilo.

Pored glavnih likova i njihove zabranjene ljubavi, priče o Titinoj porodici, odnosa izmedju Tite i njene majke  i hrana je jedna od glavnih tema ove priče. Hrana se vešto koristi da se na kreativan način opišu osećanja i situacije u kojima se likovi nalaze. Predstavlja način komunikacije i prenošenja misli izmedju likova ,a posebno izmedju Pedra i Tite.

Ovaj roman je podeljen u 12 glava i svaka glava nosi naziv jednog meseca u godini, počevši od januara i svaka glava počinje jednim receptom nekog meksičkog jela. U poglavlju se objašnjava način pripreme tog jela, a on je uvek povezan  sa nekim dogadjajem iz života glavne junakinje. I sam naslov ima siboličko značenje i označava ushićenu strast koju Pedro i Tita osećaju jedno prema drugom.
                                               * slika preuzeta sa google pretrage 

 Sam roman je pisan u stilu magičnog ralizma koji se ogleda u Titinoj ljubavi prema kuvanju. Priča i način pripovedanja su magični, Veliki sam zaljubljenik u Južnu Ameriku i sve u vezi sa njom. Kao voda za čokoladu, Kuća duhova ( I. Aljende) i Sto godina samoće ( Markes) su dela koja su me opčinila svojom magijom i bez obzira na činjenicu koliko su slična ili različita meni lično u nekim asocijacaijama uvek idu u paketu. 

4 comments:

  1. Prvi put čujem i za knjigu i za film. Zvuči mi vrlo zanimljivo, nadam se da ću pronaći jedno od to dvoje.

    ReplyDelete
  2. Film postoji na torentima, sad sam guglala, snimljen je 1993. ja sam ga gledala prvi put na nekoj televiziji krajem devedesetih ili pocetkom dvehiljaditih. Knjigu sam procitala prvi put relativno skoro, dugo sam je trazila i sasvim slucajno naletela na nju. Volela bih da cujem i tvoje utiske o filmu, jeste da je post o knjizi ali verujem da ces pre doci do filma ( lepo prati knjigu)

    ReplyDelete
  3. Odlican post!Baš dugo tražim nešto zanimljivo za čutanje i mislim da to može biti ovaj roman!Blog ti je divan,zaprati me ako želiš pa se javi da uzvratim...
    beautyqueen000.blogspot.re

    ReplyDelete