Tuesday, September 13, 2016

The Classics Book Tag

Još jedan tag na mom blogu :-)) Što više tagova radim shvatam da sve više uživam u njima, naravno mislim na  knjiške tagove. Odlična prilika da odgovorim na neka pitanja o kojima ne razmišljam često ili uopšte, da se podsetim nekih stvari. Ovaj put je na redu knjiški tag o klasicima, klasicima
 u najširem smislu te reči.





1. Precenjeni klasik 

Ja sam mišljenja da ne postoji nešto što je precenjeno u književnosti ( ili nekoj drugoj umetnosti ). Sve je stvar ukusa i senzibiliteta, postoje knjige koje nam nisu legle, sa kojima se nismo pronašli, ali teško je suditi o tome koliko je nešto precenjeno ili ne. Klasik koji mi se nije dopao je Ana Karenjina, recimo. Ne zato što mislim da ta knjiga nije vredna toga što joj se pripisuje već zato što sam je čitala u drugom razredu gimnazije, pojedini delovi su mi bili predosadni,  nije mi bilo jasno čemu tolika halabuka oko nje i cele te priče. Nikada joj se nisam vratila, čak i nemam želju da joj se ikada vratim. Lolita - ne razumem toliko oduševljenje ovom knjigom, primećujem da to oduševljenje posebno vlada među mlađom populacijom ( rane dvadesete), mene nije ništa posebno dotakla.

2.  Omiljena epoha

Nemam omiljenu epohu. Volim istoriju i zaista uživam u čitanju knjiga iz različitih epoha. Možda najmanje volim srednjovekovnu književnost, a najviše uživam u knjigama čija je radnja smeštena u 19. vek i savremeno doba, ali čitam sve.

3. Omiljena bajka 

Ja najviše volim ruske bajke. One o Vasilisi Prekrasnoj :-)))  U detinjstvu sam zaista uživala u njima. Odmah posle ruskih bajki dolaze bajke Hansa Kristijana Andersena, recimo Devojčica sa šibicama, a tek onda braća Grim  i njihova, recimo, Zlatokosa. Uživala sam u bajkama, a sada sam im se vratila uz svoju decu i zaista uživam u tome.


4. Klasik koji još uvek nisi pročitala i zbog čega te je sramota 

Pročitala sam jako puno klasika, neki su mi se dopali, neki ne, ali postoje dva klasika koja nisam pročitala i zaista me je sramota zbog toga :-))))) ( postoji naravno još klasika koje nisam pročitala, ali ova dva su mi onako baš za sramotu :-))))  )
Majstor i Margarita - sećam se da sam počela da je čitam u gimnaziji i iz nekog razloga, posle par strana, odustala i nikada joj se nisam vratila. To planiram prvom prilikom da ispravim.

Zločin i kazna - što se Dostojevskog tiče pročitala sam samo Karamazove, takođe u okviru srednjoškolske lektire, i nekako nikada nisam imala vremena da mu se vratim. Uvek je bilo nešto preče. I ovo planiram da ispravim. :-))))

5. 5 klasika koje bi volela u skorije vreme da pročitaš 

Nemam spisak od pet klasika koje bih volela da pročitam, posebno ne u skorije vreme. Evo pored gore pomenute dve knjige ( Majstor i Margarita i Zločin i kazna), volela bih Stajnbekove Plodove gneva, Ka svetioniku Virdžinije Vulf   ( jako volim Gospođu Dalovej) i još neku knjigu Vilijama Foknera. Čitala sam Buka i bes nekoliko puta i to mi je jedna od najomiljenijih knjiga, ako ne i najomiljenija :-)))

6. Omiljena moderna knjiga ili serijal koji se zasniva na klasiku 

 Na ovo pitanje nemam odgovor. Zaista ne mogu da se setim ničega

7. Omiljeni film ili serija zasnovani na klasičnom delu 

 Omiljeni film Doktor Živago ( 1965) definitivno, a što se tiče serija ja volim serije koje su iz BBC produkcije. Recimo Gordost i predrasude ( 1995).



8. Najlošija filmska adaptacija klasika 

Na ovo pitanje, takođe, nemam odgovor.  Film i knjigu doživljam potpuno različito, i tako ih nekako i posmatram.

9. Omiljeno izdanje klasika koje bi volela da imaš 

Nemam omiljeno izdanje klasika, naši izdavači nisu baš nešto kreativni po tom pitanju, a i ja nisam nešto u fazonu da jurim neka određena izdanja.

10. Klasik za koji smatraš da je zanemaren, a koji bi svima preporučila 

Buka i bes - Vilijam Fokner. Već napisah da mi je to jedna od najomiljenijih knjiga.  Čitala sam je u gimnaziji kao deo lektire i potpuno me opčinila, tokom ponovnog čitanja na fakultetu sam se zaljubila u nju!! Roman toka svesti koji me je toliko dotakao da moje oduševljenje njime ne prestaje.  Preporučujem je svima!


No comments:

Post a Comment