Saturday, November 12, 2016

Preporuke za čitanje # 1

Nisam pisala odavno, iako planiram da se redovnije i ozbiljnije posvetim blogu, pored svih obaveza koje imam, šanse za to su veoma slabe. Posle dva porodiljska bolovanja jako mi je teško da se prilagodim novim obavezama, da balansiram izmedju posla, dece, obaveza u kući i svog vremena. No dobro, guram nekako i nadam se da ću se uskoro adaptirati :-)))
Za danas sam spremila listu knjiga koje preporučujem za čitanje s obzirom na to da je jesen idealno vreme za ušuškavanje i dobru knjigu. Ova lista se sastoji od poznatijih dela, mahom klasika, ali to su svakako knjige koje su uticale na mene i na neki način obeležile moj život.


Buka i bes - Vilijam Fokner

O ovoj knjizi sam već pisala. Jedna od mojih omiljenih knjiga, ako ne i najomiljenija.

` Život je bajka  koju idiot priča, puna buke i besa, a ne znači nista.` 

Tema romana je degenaricja i propast aristokratske porodice Kompson. Priča o propadanju porodice Kompson ispričana je bez hronološkog reda kroz četiri poglavlja , svako poglavlje prikazuje jedan dan, i to tako da četiri osobe iznose vlastita viđenja i sećanja na iste događaje ali potpuno različitim tehnikama. Ovaj roman je poznat po upotrebi literarnog metoda toka svesti.

Životinjska farma - Džordž Orvel 

Antiutopijski roman. U ovom romanu su na satiričan način predstavljeni događaji koji su doveli do dolaska na vlast J. Staljina, kao i o periodu njegove vladavine pre Drugog svetskog rata.

1984 - Džordž Orvel 

Još jedan Orvelov antiutopijski roman. Roman opisuje ekstremno totalitarno društvo i pojedinca u životu nadziranom 24 h dnevno. Tematika je neposredno povezana sa staljinističkim režimom i kultom ličnosti.

`Big brother is  watching you.`



Velika očekivanja - Čarls Dikens

I o ovoj knjizi sam pisala. Roman odrastanja i sazrevanja. Siromašni dečak Pip  sreće oholu i hirovitu devojčicu Estelu i zaljubljuje se u nju. Ponet snažnim osećanjima on je rešen da ostvari svoj san i postane gospodin. Neobične sudbine likova prepliču se na čudesne načine  i svi oni, poneseni velikim očekivanjima, nestaju pod njihovim teretom.

Ubiti pticu rugalicu- Harper Li 

Vrhunski bezvremenski roman o rasnoj diskriminaciji, klasnoj netrpeljivosti i dvostrukom moralu na američkom jugu 30-ih godina prošlog veka. Roman napisan iz perspektive devojčice Skaut. Sa ovom knjigom sam se upoznala када сам  imala 18 godina i pročitala sam je nekoliko puta do sada.

Bog malih stvari- Arundati Roj

Na jugu Indije u   njenoj najmanjoj državi Kerali, opterećenoj tabuima kaste i rase , dešava se priča o zabranjenoj ljubavi, raspadu porodice i detinjstvu dvoje dece. Detinjstvu koje je prekinuto preko noći. Ovaj roman mi je bio lektira na fakultetu. Predivna priča koju sam pročitala nekoliko puta i svaki put isplakala dušu.

Sto godina samoće - Gabrijel Garsija Markes 

Roman magijskog realizma. Radnja romana prikazuje sto godina istorije izmišljenog kolumbijskog  grada   Makondo. Pisac nam to priča kroz sudbinu sedam generacija porodice Buendija. Sve neverovatne događaje ove porodice Markes je prikazao kao nešto sasvim prirodno , a sa druge strane nekim sasvim običnim pojavama dao je natprirodno obeležje. Vreme u naslovu je upotrebljeno kao alegorija, u mnogom delovima romana vreme se prepliće, ponavlja i nestaje,a nekada se svi događaji dešavaju u isto vreme.




5 comments:

  1. Mnogo lep i koristan tekst. :) Slažem se, jesen i zima su zaista pravo vreme za čitanje, jer je nekako "ušuškano" doba i vezani smo za zatvoren prostor, pa je atmosfera prava.
    Nisam čitala "Bog malih stvari", na listi mi je i nadam se da ću do kraja godine konačno da je se latim.
    "Sto godina samoće" i ja imamo čudan odnos, mora da sam jedina osoba koja ne da ne voli, nego ne podnosi tu knjigu, baš mi je bilo mučno čitanje, nešto odvratno mi je ostalo kao opšti utisak o romanu - a inače volim ostala Markesova dela, biće da zaista nije do pisca.
    Ostale knjige sa liste obožavam, naročito "Velika očekivanja".

    Negde sam čula/pročitala kako prvo veliko detinje razočaranje nastupa kada shvatimo da na svetu postoji više knjiga nego što ćemo ikada moći da pročitamo. :))) Biće da je istina! Spiskovi su uvek beskrajni.

    ReplyDelete
  2. Hvala. Sto godina samoce je meni jedna od omiljenijih knjiga, bas je volim. A i Velika ocekivanja obozavam, bas su me dotakla. Bog malih stvari preporucujem!! Ja sam nepopravljiva sto se tice knjiga, iskreno i nemam nesto vremena, najvise citam u prevozu do posla, tada ne mogu da citam nesto za sta mi je potrebna velika koncentracija, a opet ne mogu ni ljubice i laganice da citam pa onda nekako balansiram. Inace imam gomilu neprocitanih knjiga jer ih stalno kupujem, uclanjena sam u Gradsku biblioteku, a i biblioteka na poslu ima jako puno knjiga....Toliko mnogo knjiga, a tako malo vremena....:-)))

    ReplyDelete
  3. E, baš tako. :) Kada sam donedavno bila na praksi u biblioteci, sve sam šetala po fondu i zapisivala šta moram pročitati kad bude vremena. Srećom, uz studije zaista mogu da spojim lepo i korisno, jer uvek mnogo čitam, ali prosto se čovek snuždi kad shvati koliko mnogo zanimljivih sadržaja postoji (filmovi, serije, muzika, časopisi), a dan je kratak - još kada ima obaveze oko dece, kao ti, svaka čast na usklađivanju. :) Blog i čitanje su ti onda, zapravo, pravi odmor. A o kupovini knjiga, ništa mi ne pričaj, nepopravljiva sam. :)))

    ReplyDelete
  4. Još preporuka odličnog štiva, hvala mnogo. :*
    Ajde što se razočaraš kada shvatiš da nećeš sve uspeti da pročitaš, ali mene hvata panika. :D

    Orvelove knjige me mnogo kopkaju, prvi susret s distopijom mi je bio "Vrli novi svet" koji mi se mnogo dopao, pa se tako nadam da će i Orvelova dela ostaviti pozitivan utisak.
    Dikens mi je pored "Hari Potera" glavna asocijacija na zimu. Ebenizer Skrudž. :)

    ReplyDelete
  5. Orvela uvek volim da preporucim, meni licno je odlican! Javi utiske kada procitas neko njegovo delo. Da, da ....Ebenizer Skrudz :-))) Planirala sam da oko Nove godine pustim cerkici crtani film po tom delu, mozda je jos mala da ga razume, ali mene ce sigurno vratiti u detinjstvo.

    ReplyDelete