Wednesday, February 15, 2017

January wrap up

Januar je mesec praznika i slobodnih dana tako da sam imala vremena da uživam u čitanju. U poslednje vreme čitam samo u prevozu na putu do posla i nazad. Toliko mnogo obaveza, a tako malo vremena. 😊 U ovom postu vam predstavljam knjige koje sam pročitala tokom meseca januara.




1.  Otmenost ježa - Mjuriel Barberi  





Prva knjiga koju sam pročitala ove godine, više o samoj knjizi i o tome kakav je utisak ostavila na mene  možete čitati  u  ovom postu.
Ocena: 4/5 

2. Još samo ovaj put - Maša Rebić 




Prošlo je mnogo godina od kada sam pročitala prvu Mašinu knjigu ( Sponzoruše ) i ne mogu da kažem da sam se oduševila tom knjigom niti da je na mene ostavila neki poseban utisak ali činjenica je da sam nakon te knjige pratila Mašin rad i čitala knjige koje je objavljivala. Knjiga se čita za par sati. U pitanju je priča o ljubavnom četvorouglu. Glavna junakinja, Jelena, je sasvim prosečna devojka koja ima natprosečno lepog verenika Miloša. Jedne večeri ona upoznaje njegovu bivšu devojku Tinu, koja je harizmatična femme fatale i koja magnetski privlači svakog ko joj se nadje u blizini. U sve se to umešao i Ivan, Tinin partner, i tada nastaje ljubavni četvorougao, oni počinju da povređuju jedni druge jer im je sreća nadohvat ruke ali je nedostižna. Knjiga nas navodi da se zapitamo koliko zaista poznajemo nekoga i koliko smo iskreni prema osobi koju volimo i sa kojom smo u vezi.
Nije najbolja knjiga na svetu, naravno, ali svakako kvalitetno potrosenih par sati koliko je potrebno za čitanje ove knjige.
Ocena: 2,5/5 

3. Problem Spinoza - Irvin Jalom 




Problem Spinoza je roman koji prati paralelnu priču o istaknutom holandskom filozofu Baruhu de Spinozi i glavnom ideologu nacizma Alfredu Rozenbergu. Spinozu i Rozenberga dele tri veka ali ih veže isti problem -problem Spinoza.
U ovom delu Jalom nas upoznaje sa životnim stavovima Spinoze, prati njegov život od mladalačkih dana pa do smrti. Uporedo sa pričom o Spinozi pratimo i priču Alfreda Rozenberga, istaknutog teoretičara i glavnog ideologa nacizma. Jalom nas upoznaje i sa nacističkim progonima evropskih Jevreja. Jako uzbudljiva i zanimljiva knjiga posebno za ljubitelje filozofije, istorije i psihologije.
Ocena: 5/5

4. O miševima i ljudima - Džon Stajnbek 





Džordž i Leni. Jedan mali, vispren i tamnoput, a drugi krupan čovek koji poseduje um deteta. Oni čine porodicu . Grabe svaki posao koji im se nudi jer imaju plan,a to je da kupe malo imanje, imaju kučicu i žive od plodova zemlje. Nakon pronalaska posla u dolini Salinas njihov san je sve bliži ostvarenju, a onda se u sve to umešala jedna koketna žena od čijih provokacija  Lenija čak ni Džordž ne može sačuvati.
O ovoj knjizi spremam poseban post.
Ocena: 5/5



2 comments:

  1. Svaka čast za čitanje u prevozu, meni nikada nije polazilo za rukom!:)))) Nemam koncentraciju, smeta mi drmusanje, buka odvači pažnju, a tu je i strah da ne promašim stanicu...uz, naravno, početni uslov da uopšte nađem slobodno mesto i ne stojim.
    Od knjiga koje si predstavila, čitala sam jedino "O miševima i ljudima", odlična je. Od Jaloma sam pročitala samo "Kad je Niče plakao" i oduševila me, obožavam je. "Problem Spinoza" mi je svakako u planu, kao i "Otmenost ježa", čim nađem slobodan primerak u biblioteci. Mašu Rebić nisam čitala, ali ne privlači me takvo štivo, pokušala sam i ne vredi.

    ReplyDelete
  2. Kada ne bih citala u prevozu i na pauzi u zbornici ne bih nikada citala :-( Pored posla, dece i kuce imam jako malo slobodnog vremena za bilo sta. Kada je knjiga dobra citam i dok stojim i cekam prevoz, u redu u banci, posti... Snalazim se :-)))) Jalom je meni odlican, zaista, uzivam u njegovim knjigama. Pocela sam da citam i Stajnbekovu Istocno od raja, uzeh neki primerak iz biblioteke na poslu, ima preko 400 strana pa mi je teska za torbu...ne znam kada cu stici da je procitam :-))

    ReplyDelete