Monday, March 20, 2017

February wrap up

Februar....Mesec u kojem počinjem sa odbrojavanjem dana do dolaska proleća. ☺ I tokom ovog meseca pročitala sam četiri knjige. Naravno da mi nije važan broj  i naravno da uvek dajem prednost kvalitetu nad kvantitetom tako da mogu da kažem da sam jako zadovoljna.

 Rat nema žensko lice - Svetlana Aleksijević 



Ova knjiga je ispovest više od dve stotine sovjetskih žena koje nam opisuju kako su kao devojke  umesto da postanu neveste postale vojnici tokom Drugog svetskog rata. One nisu samo spasavale ranjenike  i radile kao medicinske sestre, one su bile i piloti i snajperisti, one su ubijale neprijatelje, dizale mostove u vazduh, pucale iz pušaka, dobijale ordenje ...Kao velikom ljubitelju istorije ova knjiga mi se jako dopala, posebno uzevši u obzir činjenicu da se ženski glas o Drugom svetskom ratu nije toliko čuo. Teška i potresna knjiga ali svakako dokument o ovom istorijskom periodu koji je  vredan čitanja.

Ocena: 4/5

Devojka iz voza - Pola Hokins



Rejčel svaki dan putuje vozom i prolazi pored kuće u kojoj je nekada živela, priseća se života kojim je živela i koji je izgubila. Posmatrajući kuće i dvorišta u tom prigradskom naselju pogled joj se zaustavlja na jednom naizgled srećnom paru. Kada se u tom naselju dogodi zločin Rejčel shvata da je u isti umešana i više nego što može da zamisli i da bi pomogla u otkrivanju istine ona mora da se suoči sa sopstvenim demonima.
Ovu knjigu sam izabrala za čitanje iz puke znatiželje s obzirom na to da je snimljen i film i da je trenutno aktuelna. Zanimljiva krimi priča koja drži pažnju, barem je meni držala pažnju, a ja nisam neki ljubitelj krimića. Pročitala sam je za jedan dan.

Ocena: 3/5

Orhanovo nasleđe - Alin Ohanesjan 



Nakon smrti Orhanovog eksentričnog dede Kemala koji je izgradio dinastiju u tkanju ćilima Orhan nasleđuje taj posao. Kemalov testament je doneo mnogo više pitanja nego odgovora. Porodično imanje on je zaveštao potpuno nepoznatoj osobi. Orhan, samo sa dedinim prastarim skicenblokom u rukama, odlazi u Los Anđeles da ispravi nepravdu i da otkrije ko je ta tajanstvena vremešna žena koja živi u jermenskom domu za stare u Los Anđelesu i zašto je baš njoj deda Kemal zaveštao njihovo porodično imanje.
Jako mi se dopala ova knjiga, potresna priča o ljubavi, neverovatnoj žrtvi, strahotama jedne porodice, o jednom istorijskom periodu o kojem sama ne znam mnogo.

Ocena: 4/5

Idi, postavi stražara - Harper Li

Džin Luiz Finč se iz Njujorka vraća u Mejkom u Alabami da poseti svog ostarelog oca Atikusa. U to vreme se dešavaju politička previranja koja prate priznavanje građanskih prava Crncima. Njen povratak kući ne predstavlja ono što je ona zamišljala. Uspomene iz detinjstva joj naviru,mešaju se sa događajima u kojima ona otkriva uznemirujuće istine o svojoj porodici, gradiću i ljudima koji su joj najbitniji u životu. Sve njene vrednosti i shvatanja koja je usvojila u detinjstvu su dovedeni u pitanje.
Ne mogu da se otmem utisku koji je na mene ostavila knjiga Ubiti pticu rugalicu,a za ovu knjigu to ne mogu da kažem. Bilo je zadovoljstvo ponovo oživeti likove koje sam upoznala pre osamnaest godina kada sam se prvi put susrela sa Ubiti pticu rugalicu, ali sada oni nisu ostavili tako upečatljiv trag na mene kao onda.

Ocena: 3/5





3 comments:

  1. Čitala sam "Rat nema žensko lice" (slažem se, veoma je potresna knjiga sa većom dokumentarnom nego literarnom/umetničkom vrednošću, ali svakako potrebna i vredna čitanja) i "Idi, postavi stražara" (dopala mi se, ni približno koliko "Ptica", ali stil je i dalje prisan, lep, neposredan. Svideo mi se novi pogled na Atikusa i Skaut, doduše ne naročito laskav u odnosu na prvi deo.)
    Gledala sam film "Devojka u vozu" (kratak prikaz na logu, u rubrici "7 filmskih dana") i bio mi je prosek. "Orhanovo nasleđe" još uvek nisam čitala, ali zato sam "Otmenost ježa" (iz tvog prethodnog teksta!) baš nedavno završela i oduševila se, predivna knjiga!:)

    ReplyDelete
  2. 'Otmenost jeza' je zaista predivn knjiga. Ja nemam nameru da gledam film ' Devojka iz voza', knjiga mi je bila vise nego dovoljna 😄 Hvala na citanju i na komentarisanju! Inace super mi je tvoja kolumna o filmovima, ja nazalost retko gledam filmove u poslednje vreme

    ReplyDelete