Sunday, April 16, 2017

Izazivam te - Book tag

Vreme je za ovomesečni upitnik. Usled nedostatka vremena već neko vreme odlažem odgovaranje na  Katarininu nominaciju.
Pravila su sledeća:
- moraš da budeš iskren/a
- ne možeš da ne odgovoriš na pitanje
- moraš da taguješ barem još četvoro ljudi




1. Koja knjiga sa tvoje police najduže stoji nepročitana? 

U poslednje vreme se na mojim policama zaista nakupilo poprilično knjiga koje stoje nepročitane. Ne znam koja od njih je najduže `na čekanju`... Jedna sa najdužim stažom je svakako Konstantinovo raskršće Dejana Stojiljkovića.

2. Koju knjigu sada čitaš, koja je poslednja koju si pročitao/la i koju knjigu ćes sledeću čitati?
Trenutno čitam Jedan dan - Dejvid Nikols. Pre nekog vremena sam počela da čitam Stajnbekovo Istočno od raja tako da verujem da će to biti sledeća koju ću završiti. Poslednja koju sam pročitala je bila Poslednji voz za Istanbul ( ne mogu se setiti pisca), po naslovu bi se moglo pomisliti da je poprilična laganica ali nije baš tako. Nije vrhunska literatura ali svakako nije ni laganica, za čitanje u prevozu idealna ☺

3. Koju knjigu svi vole, a ti mrziš?

Okružena sam ljudima sličnim sebi tako da mogu da odgovorim samo iz perspektive knjiga koje su popularne, a ja ih ne volim ili me prosto ne zanimaju. Na prvom mestu su svakako knjige Paola Koelja. Još u gimnazijskim danima sam pročitala Alhemičara i Na obali reke Pjedre sedela sam i plakala. Bilo mi je sasvim dovoljno da shvatim da je to to. Upoznali smo se i sada svako može da nastavi svojim putem 😂 Serijal o Hari Poteru nikada nisam poželela da pročitam. Gijom Muso i ja smo se upoznali preko jedne njegove knjige, ne mogu se setiti naslova, sećam se nekih zamenjenih telefona, nekako već vidjeno.

4. Za koju knjigu govoriš da ćes je pročitati,a verovatno nikad nećes?

Ne mogu da se setim ni jedne knjige za koju govorim da ću je pročitati,a verovatno neću. Tokom svog dugog čitalačkog staža naučila sam da knjiga ima jako puno,a život je suviše kratak tako da je svoje vreme ne gubim na čitanje nečega što mi se ne dopada i što mi ne prija ili samo zato što je nešto popularno. Ako me knjiga zainteresuje počnem da je čitam u momentu kada mi postane nezanimljiva rastajemo se. 😆

5. Koju knjigu čuvaš za penziju?

Daleko je penzija 😆 Sve značajne Ruse koje ne pročitam pre penzije.


6. Poslednja stranica- virneš li pozadi da saznaš kraj ili čitaš redom?

Čitam redom.

7. Izjave zahvalnosti: traćenje papira i mastila ili zanimljiv dodatak?

Zanimljiv dodatak. Neko sam ko čita sve. Prvo deo o autoru pa redom .

8. Sa kojim likom iz knjige bi se zamenio/la?

 Jako teško pitanje. Engleski dvor. Likovi iz romana F. Gregori. Menjala bih se na jedan dan sa likom Henrija VIII 😁😁😁 čisto da vidim šta se to muvalo po njegovoj glavi 😆

9. Imaš li knjigu koja te podseća na nešto u tvom životu ( mesto,vreme, osobu)?

Knjiga Velika očekivanja- Č. Dikensa me podseća na jedan period mog života. Ima tih knjiga još ali ova mi je prva pala na pamet.

10. Knjiga koja je bila sa tobom na najviše mesta?

Kada idem na letovanje nosim knjige, kada idem u svoj rodni grad nosim knjige. Na otala putovanja ne nosim knjige. Ne znam. Verovatno su to bile neke lektire koje sam čitala za spremanje ispita.

1

11. Lektira, koju si mrzeo/la u srednjoj školi, ali je ispala dobra posle dve godine?

Još uvek se nisam vraćala srednjoškolskim lektirama. Knjige koje nisam nešto volela u gimnaziji, verovatno ih tada nisam razumela, su knjige Danila Kiša. Vratila sam im se kasnije i mislim da bih mnogo propustila da im se nisam vratila.

12. Polovne ili nove knjige?

Volim i jedne i druge. Kao što Kaća reče, parafraziram, polovne knjige su pravi rudnik blaga za jako pristupačnu cenu.

13. Da li si čitao/la neku knjigu Dena Brauna?

Jesam. Da Vinčijev kod, čim se pojavila, bila mi je ok.

14. Da li ti se nekada dopao film više od knjige?

Na prvu loptu se ne mogu setiti. Meni su obično knjige bolje od adaptacija,a nisam neki veliki filmofil da bih ovako na prvu loptu mogla da se setim. Recimo Forest Gamp.

15. Da li si zbog neke bio/la gladan,a da nije kuvar u pitanju?

Ne sećam se.

16. Čiju ćeš preporuku za čitanje uvek prihvatiti?

Preporuku osoba čije mišljenje  cenim i uvažavam.



Toliko od mene u ovom upitniku. Što se tagovanja tiče neću nikoga tagovati jer kasnim poprilično, svako ko želi da učestvuje u tagu neka izvoli. ☺

3 comments:

  1. Volim da pročitam odgovore svojih blogodrugarica, pa sam i u ovom upitniku uživala. :) Ja sam ga ostavila za jun.:)
    Ne znam šta bih ti rekla za "Konstantinovo raskršće", meni je ta knjiga bila veliko razočaranje, tako da verovatno ništa ne propuštaš...
    "Poslednji voz za Istanbul" nisam još čitala, ali je imam, da te dopunim - autor je Ajše Kulin i u pravu si, nikako nije laganica.
    Slažem se za Koelja i Musoa, a uz "Harija Potera" sam odrastala i volim serijal, ali pretpostavljam da je sasvim drugačiji doživljaj kada preskočiš upoznavanje sa tim knjigama u određenom uzrastu, posle više nije isto.
    Ista stvar, Kiš mi je u školi bio mračan i nezanimljiv, tek sam ga na faksu razumela i mnogo zavolela. Isti slučaj sa Crnjanskim. Za pojedine pisce i knjige definitivno moramo sačekati pravi trenutak.
    Antikvarnice su zakon. Razlog je jednostavan - izdavaštvo je nekada bilo, u svakom smislu, kvalitetnije.

    ReplyDelete
  2. Da, Ajse Kulin. Imam Konstantinovo raskršće i Kainov ožiljak, nisam čitala ni jednu, a mišljenja o njima su baš podeljena, mada sam čula više negativnih mišljenja tako da mi se nešto i ne žuri sa čitanjem. Hvala na čitanju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čitala sam obe, više nego osrednje su. Odlične zamisli, veoma slab stil. Lično mislim da je Stojiljković precenjen pisac, ali kako mi je iskreni prikaz "Konstantinovog raskršća" doneo veoma neprijatnu raspravu sa samim autorom, od tada se suzdržavam od daljeg komentarisanja.

      Delete